logo tasarım ücretsiz
Logo nedir? Söz medlulı olarak mahiyet karşılığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük medlulının haricinde, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı berenarı önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çtuzakışmasını yapacak isim veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler dâhilin elan çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde faaliyet gösteren maslahatletmelerin ekseriyetle logoları bölümü özümleme eder. Lakin çabucak bir tomar bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çtuzakışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayıcı maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, zahmetsiz anlaşılır, biçimırlanması zahmetsiz, mümkün başüstüneğunca az sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çdenktaş baskı ve anlaşma tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yüce muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine munis olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıteselsül lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem birlikte sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma dâhilin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu olgun çok önemlidir.